Minek nekem marketing?
Minek nekem marketing?

Jogos a kérdés, de kezdjük inkább az elején: mi is az a marketing és mire jó?

Először is, fontos leszögeznünk, hogy egy folyamatosan változó tudományágról, területről van szó. Ráadásul nem tekint vissza olyan hosszú múltra, mint mondjuk a csillagászat vagy a matematika. A modern marketing valójában az 1950-es években indult hódító útjára, amikor is a nyomtatott média mellett más eszközök, csatornák is előkerültek termékek, szolgáltatások népszerűsítésére. (Ebben egyébként élenjárt például a Coca-Cola.)

Sokak szerint a marketing egyenesen egyenlő a reklámmal vagy éppen az értékesítéssel, pedig a képlet ennél sokkal komplexebb. Marketing ugyanis minden olyan tevékenység, amelynek célja, hogy egy termék vagy szolgáltatás eljusson a gyártótól, szolgáltatótól a fogyasztókig. Ugyanakkor egy cégen, vállalkozáson, vállalaton belül fontos funkcionális terület.

Kedvenc megfogalmazásom szerint:

“A marketing olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Philip Kotler)

De nyugi, ezt nem kell bemagolni! Elég, ha megérted, hogy a marketing tevékenységek legfontosabb célja a bevételszerzés. Vagyis, ha van egy üzleti ötleted, amiből elkezdesz üzleti tevékenységet végezni, akkor bizonyára szeretnéd, ha valaki megvásárolná tőled ezeket a fizikai vagy szellemi javakat, amiből aztán profitot realizálhatsz (pénzt tehetsz bele a nadrágod zsebébe).

Itt jön képbe az eredeti kérdés: minek neked marketing?

Ügyfeleket, vásárlókat, fogyasztókat, kuncsaftokat szerezni. Vásárlást ösztönözni, figyelmet felkelteni. Ehhez persze fontos ismerni a fogyasztókat, az igényeiket, szükségleteiket és meg kell találni azt a pontot, ahol ezek keresletté alakulnak, vagyis vásárlási erő, képesség is áll már mögöttük. Ugyanis ezen alapul majd a marketinged. (Amit már magadra vehetsz!)

Manapság tehát egyetlen szervezet sem tekinthet el a marketingeszközök, a marketinggondolkodás alkalmazásától, ha sikert szeretne elérni.

Mi pedig azért vagyunk, hogy segítsünk neked ebben!

Comments are closed!